NinjaSloth

Projektipäällikkö:

Juho Salonen, juho.s.salonen@student.samk.fi

Casimir Rosendahl, casimir.rosendahl@student.samk.fi

Ryhmän jäsenet:

Joonas Aaltonen, joonas.aaltonen@student.samk.fi

Oskar Lehto, oskar.lehto@student.samk.fi

Kasperi Pruukka, kasperi.pruukka@student.samk.fi

Iiro Kuusisto, iiro.kuusisto@student.samk.fi

Projektiaihe

Liikennepeli lapsille.

Liikuntapeli lapsille

 

TRELLO

PROJEKTIKANSIO:

—————- Raportointi  tämän viivan alle —————-

23.1.2019

Ensimmäisessä tiimikokouksessa pähkäiltiin pelin aiheita ja päädyimme mielestämme erittäin hyödylliseen liikuntapeliin. Peli on suunnattu lapsille mutta sopii kaikenikäisille.

1.2.2019

Pelin idea hyväksytty, mietinässä vielä millä alustalla alamme tekemään peliä. Työnjako alkaa piakkoin ja kehittäminen voi alkaa.

1.3.2019

Muu ryhmä jätti leikin sikseen, joten jäin ainoaksi jäseneksi. Päätin muuttaa pelin idean.

18.3.2019

Päässäni alkoi hautua idea liikennesääntöpelistä.

28.3.2019

Pelin idea hyväksytty yksimielisesti. Aloitin pelin työstämisen, piirsin ensimmäiset grafiikat ja ohjelmoin hahmon liikkumisen.

29.3.2019

Tein ensimmäisen kokeellisen liikennetilanteen, jossa piti vastata, saako lähteä ylittämään suojatietä
liikennevalon ollessa vihreä tai punainen (valon väri on sattumanvarainen).

5.4.2019

Tein alkuvalikon ja uusia liikennetilanteita, kun rautatien ylitys. Laitoin junan kulkemaan rautatietä.

11.4.2019

Lisäsin peliin autoja (kaikki samaa mallia, eri värisiä kuitenkin). Autot hidastavat ja pysähtyvät vaadittaessa nähdessään jalankulkijan.

12.4.2019

Lisäsin lisää automalleja (ja moottoripyörän). Autot pysähtyvät liikennevaloihin ja tööttäilevät, jos edessä on esteitä.

13.4.2019

Pelaajan lähtiessä ylittämään tietä varomattomasti, eli siten, että autolla ei ole mahdollisuuksia ehtiä pysähtymään ajoissa, ilmestyy lopuksi lisäilmoitus, jossa asiasta mainitaan, ja pelaaja menettää pisteitä. Pelaaja ei jää auton alle, vaan auto töytäisee pelaajaa, joka silti jatkaa tien ylittämistä.

Pelissä saa pisteitä seuraavasti:

  • Onnistunut ylitys: 5 p + aikabonus (max. 5 p).
  • Yritys lähteä ylittämään, silloin kun ei saisi, esim. päin punaisia valoja: -5 p.
  • Varomaton ylitys: 5 p + aikabonus – 5 p.
  • Ei lähdetä ylittämään, vaikka saisi: ei pisteitä.

14.4.2019

Lisäsin Trello-linkin.

 

 

2 Comments

Leave a Reply